Defi Suomi #079: Defi Suomi LinkedIn:ssä, 3 defi-ideaa yrityksille, mitä tapahtui Convexin lukituksen vapautumisessa, 45 % tuotto Frax-USDC -parille
Defi Suomi avattu myös LinkedIn:ssä!
- Jatkossa osa artikkeleista tulee ilmestymään myös LinkedIn:n puolella, koska siellä on paljon rahoituksesta ja sijoittamisesta kiinnostuneita käyttäjiä
- LinkedIn:iin tulee myös linkki päivittäisiin uutiskirjeisiin
- Arvostan kovasti, jos laitat sivun seurantaan ja tykkään sivun postauksista: https://www.linkedin.com/company/defisuomi
- Kirjoitin myös LinkedIn:iin oman postauksen, joka tutustuttaa Defin maailmaan. Jos tunnet LinkedIn:ssä henkilöitä, joita se voisi kiinnostaa niin tägää heitä vaikka kommentteihin tai jaa postausta heille: https://www.linkedin.com/pulse/mik%25C3%25A4-ihmeen-defi-10-eroavaisuutta-perinteiseen-rahoitukseen-/?published=t&trackingId=6ymtEVyJ1pZ8zCrE4kVZlA%3D%3D
Seuraava härkämarkkina tulee sisältämään real world utilityä: 3 defi-ideaa yrityksille
- Taschalla on taas loistava blogipostaus defin ja kryptojen seuraavasta härkämarkkinasta ja mitkä tulevat olemaan sen merkittäviä ajureita. Tascha työskenteli alunperin makroekonomina, mutta siirtyi sen jälkeen kryptojen maailmaan
- Tascha listaa artikkelissaan muutamia mielenkiintoisia real world utility -ajureita yrityksille, jotka tulevat vaikuttamaan kryptojen vahvempaan käyttöönottoon seuraavalla kierroksella
- Lojaliteettiohjelmat: niiden rakentaminen helpottuu tulevaisuudessa, koska lojaliteettipisteillä on oikeat tokenomiksit ja niitä voidaan vaihtaa samoin kuin mitä tahansa muutakin kryptovaluuttaa. Tämä voi aluksi kuulostaa oudolta, sillä lojaliteettipisteiden ideahan on nimenomaan palkita kyseistä asiaksta, eikä jakaa alennusta tai hyötyjä kaikille. Mutta Tascha uskoo, että tämä monipuolisempi ja vapaampi käyttö nimenomaan kasvattaisi kiinnostusta kyseiseeen tahoon ja sen pisteisiin.
- Kasvumarkkinointikampanjat: markkinoinnissa on käytetty jo pitkään erilaisia kannustinkampanjoita saamaan asiakkaita kokeilemaan tuotteita ja palveluita. Näiden ongelma on ollut se, että ne ovat kaikki rasittanet yrityksen markkinointibudjettia. Ne voitaisiin korvata edellisen kohdan lojaliteettipisteiden tyyppisillä, yrityksen omilla markkinointi-tokeneilla. Niiden jälkimarkkina saisi myös käyttäjät tällöin markkinoimaan yrityksen tuotteita heidän puolestaan.
- Yrityksen stakeholdereiden lisääminen ilman osakkeita: DAO:n tapaan kryptotokenit voisivat sitouttaa asiakkaita ja muita yrityksen sidosryhmiä paremmin yrityksen ekosysteemiin, mikäli niiden kannustimena toimisivat erilaiset NFT:t ja yrityksen omat tokenit. Näille voisi kertyä arvoa esimerkiksi yhteistyön tai lojaliteettipisteiden kautta. Tällöin sidosryhmillä olisi tunne siitä, että hekin hyötyvät yrityksen kasvusta, ilman että yrityksen täytyy sitouttaa heitä osakkeilla tai omistuksella.
- Lue pidempi kirjoitus täältä: https://taschalabs.com/utility-tokens-from-real-businesses-will-drive-next-wave-of-crypto-adoption/